نوشته های یک روزنامه نگار

به قلم «نکیسا خدیشی»

نوشته های یک روزنامه نگار

به قلم «نکیسا خدیشی»

همه چیز از یک سه شنبه تعطیل شروع شد

امروز  سه شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۳ هست. به مناسبت تولد امام اول شیعیان تعطیل رسمی ست. از روز گذشته کتفم به شدت درد می کند . کتف دست راست . صبح را با ۴-۵ نفر از دوستای خوبم در گروه توت فرنگی رفتیم کله پاچه خوردیم. خوب بود. خوش گذشت. لطف داشتند برنامه خداحافظی گذاشتند. امشب مسافرم . ساعت ۴ بامداد باید فرودگاه باشم . فرودگاه مهرآباد . مسافـــــــر عربستان هستم. پرواز تهران - جده . با توجه به اعلام قبلی سفر ۱۰ روز طول می کشد. 

هنوز وسایلم را جمع و جور نکرده ام . فکر می کنم زمان دارم . تازه ساعت ۱۵:۳۰ هست. کم و بیش مسافرت خارجی رفتم . انگار جنس این یکی فرق می کند. با گروهی مسافرت می کنم که خودم در انتخاب آنها دخالتی نداشتم. در یکی از جلسات توجیهی کاروان شرکت کردم. آنجا بود که فهمیدم اسم کاروانی که من با آنها سفر می کنم معرفت است. آقای تقدیسی مدیر کاروان و آقای احمدی معاون ایشان هستند. اعضای کاروان دانشجو و مقصد ما مدینه و مکه هست. کنجکاوی سفر باعث شد از ابتدای هفته کتاب حج دکتر شریعتی را بخونم . البته هنوز خواندنش ادامه دارد. ...


 

 دیروز لباس مخصوص حضور در مکه ( لباس احرام) را به قیمت ۵۵ هزار تومان خریدم. نحوه پوشیدن آنها را بلد نیستم. یک پارچه ۵-۶ متری که شبیه حوله حمام است . دمپایی که بایست حتما رویه اش باز باشد. مدیر کاروان که به نظر میامد کارش را بواسطه سفر های مکرر خوب بلد هست فایل های آموزشی برایم ایمیل کرده است. هنوز فرصت خواندن شان را پیدا نکردم. 

اینکه ندونی با چه کسی همسفر هستی و کجا قرار هست هتل داشته باشی یا چه غذایی بخوری به ادم استرس می ده . هیچ کس را نمی شناسم در کاروان معرفت! نداشتن اینترنت هم نکته دیگریست . اما شنیدم که هتل های عربستان عمدتا اینترنت دارند. 

آقای تقدیسی در لابه لای صحبت هاش در آخرین توجیه از تخریب ۲۳۰ هتل در عربستان می گفت. انگار سعی داشت زمینه رو برای مواجه شدن ما به محل استقرار نامناسب آماده کند . چون مدام از ابعاد معنوی سفر حرف میزد و می گفت: اینکه مثلا برای غذا چند ساعتی در نوبت باشید یا مثلا اتاق محل استراحتتان امکانات نداشته باشد را توجه نکنید!!! در ایمیلی که فرستاده هم تقاضا کرده ۱۰-۱۵ نفر داوطلب شوند برای سرو غذا که اینکار ثواب دارد. به نظر نمیاد من از این ثواب بهره مند بشوم. هر چه که بیشتر فکر می کنم لیاقتش رو ندارم.

کاروان معرفت حتما ماجراهای جالب تری هم دارد که من در آنها بهره و ثواب خواهم برد. 


نظرات 1 + ارسال نظر
رویا سه‌شنبه 23 اردیبهشت 1393 ساعت 23:20

Z.kh

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.